maandag 7 augustus 2017

The swimsuit edition


Het sweet summer suit patroon werkt verslavend, dat schreef ik al. Een badpak versie kon dus niet uitblijven!


Ik voegde een ruffle toe op het voorpand en verving de lange stiklinten door een korte elastiek rond de nek. Bij Veritas was slechts één meter van de perfecte badpak elastiek beschikbaar vandaar.


Op Spoonflower bestelde ik een lapje sport lycra met een vrolijke paradijsvogel print. De lycra is echt van super kwaliteit, na intensief gebruik is er hier nog geen spoor van slijtage. Ook is de lycra stevig genoeg, zodat voeren niet nodig is.



Een yard is veel stof en zo komt het dat we ongewild weer aan twinning doen. Ik kreeg er nog vlot een badpak voor mezelf uit en heb zelfs nog een stuk over.


Badpakken met allerhande uitsnijdingen zijn deze zomer de trend. Initieel was ik niet overtuigd dat dergelijk modellen flatterend konden zijn, maar ik besloot het een kans te geven na het zien haar badpak op IG.


Het Splash swimsuit patroon van Lily Sage & co heeft veel opties voor één of tweedelig zwemgerief. De maten tailleren niet ruim, maar ik volgde de matentabel en het kwam goed. Volgende keer zou ik het lijfje nog een cm of 2 verlengen. Ook de uitsnijding aan de benen heb ik iets verlaagd naar het voorbeeld van de sweet summer suit. Toch tevreden dat mijn eerste badpak past en voldoende "dekking" biedt :-)


Patroon: Sweet summer suit - Debora Sluijs & See you at Six
              Splash swimsuit - Lily Sage & Co
Stof: Birds of paradise Sport lycra - Spoonflower
Rieten hoedje zelf gepimpt met franjeband - Veritas


23 opmerkingen:

  1. Zo'n schoon exemplaren!! Prachtig gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie me nu niet direct een badpak maken voor mezelf, maar dat deze twee badpakken echt wel heel erg geslaagd zijn, dat is zeker !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. echt heel schoon! Zou de stof ook ok zijn voor een sportbroek? Want zwemmen dat doe ik niet zoveel ;-) (al zou ik er dan mss wel eens terug aan beginnen, wie weet)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allez jong, een badpak voor jouzelf! Super geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi jong! Dat stofje is prachtig, je maaksels laten dat nog eens extra tot z'n recht komen. Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, 2x supermooi! Staat jullie allebei kei goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw zeg, das keiknap!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. met jouw lijf mogen er zeker uitsnijdingen zijn :P

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het lijkt wel damesbadpakkendag in blogland vandaag! Wauw voor jouw twinning, ze zijn allebei prachtig, ik ben zelfs nog het meest fan van de jouwe. Ik schreef net bij Sarah hoe badpakken in mijn hoofd nog steeds een no-go zijn, maar jullie doen mij zachtjesaan geloven dat dat misschien toch haalbaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schoon zeg Sylvia, en tegelijk zo helemaal jou :)
    Ik kwam het badpak ook tegen in mijn zoektocht maar mijn maten zijn niet erg compatibel met het patroon #schaterlach. Nu, ik heb ook nog (veel) stof over, misschien probeer ik het toch eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook al zo schoon seg! En zo leuk dat je voor jezelf er ook nog een badpak uit kon halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Met een stofje dat roept op de zon en allebei zo'n toffe badpakken zou het elke dag beachweer moeten zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waw. Waw. Waw. Echt!
    (Een een prachtig stofje ook. En een 'moordlijf'!)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schitterend gewoonweg. Jullie ademen zomer uit. Wauw

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook al zo'n prachtig exemplaar! Erg tropisch, erg stralend!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig jong, echt schitterend! Dat badpak van Toya deed me ook al kwijlen trouwens, ik was evengoed verkocht. En die stof: helemaal jullie ding <3

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Beste Sylvia, zo mooi, maar heb een vraag, stik je badbakstof met gewoon garen of is er speciaal garen hier voor? Dank, groetjes Ruth

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beste Sylvia, zo mooi, maar heb een vraag, stik je badbakstof met gewoon garen of is er speciaal garen hier voor? Dank, groetjes Ruth

    BeantwoordenVerwijderen