donderdag 25 mei 2017

Editex Fashion Fabrics part 2 - Ruffles all around


Editex heeft zoveel keuze in damesstoffen, ze hebben zelf een gamma bruidsstoffen! Toch koos ik hetzelfde stofje om eveneens een topje van te maken. Geen crop top, dat laat ik aan de dochter over. Wel een topje geïnspireerd op een top van Essentiel.


Ruffles all the way zijn nog steeds helemaal mijn ding. Bij dit topje is dat heel letterlijk te nemen, ik werkte alle naden af met een ruffle, op de schoudernaden na. Meters ruffle dus!


Als basis patroon gebruikte ik de trop top van Ivanne S. De schoudernaden werden als eerste gestikt en dan begon het rufflen. De ruffle start achteraan aan de armopening en loopt dan helemaal door langs de voorste armopening, de zijnaad, de zoom vooraan en dan verder naar de andere zijnaad en armopening. Enkel ter hoogte van de zoom achteraan kwam een apart stuk ruffle. Nadien werden de zijnaaden gesloten met de ruffles er tussenin. Deze techniek werkt alleen als de achterkant van uw stof even mooi is als de voorkant, wat bij dit stofje zeker het geval is.


Klinkt bovenstaande uitleg als Chinees? Hopelijk maken de foto's het dan duidelijker :-) En moest je het ook willen proberen en je hebt hulp nodig, dan geef je maar een gil!


Stof: Roze tricot - Editex fabrics
Patroon: Aangepaste Trop top - Ivanne S


4 opmerkingen:

  1. Super mooi!
    En wat een toeval, hetzelfde stofje ligt hier ook in mijn kast ;) .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waauw, deze vind ik écht zalig prachtig! Staat je bovendien ook supergoed. Jaloers! :)

    BeantwoordenVerwijderen